Skitsnack på allmän plats

Skitsnack kan vara farligt

Idag när vi satt och åt middag på ett ställe så satt det 2 unga människor typ 22-23 år vid bordet bakom. Inget konstigt med det om det inte hade varit för att dom pratade så ALLA kunde höra dom. Sådana människor kan vara jobbig i sig, men dessa pratade om sitt jobb. Farligt!

Vad pratade dom om då?

Jo hur idiotiska alla kunder är (nu heter det gäster när man jobbar på restaurang vilket jag berättade för henne lite senare). Alla var idioter och värst var en speciell målgrupp för dom skulle minsann alltid hålla på att krångla. Hur orkar liksom en “kund” klaga om det tar 25 minuter att få sin lunch och att folk orkade fråga om bröd när det var slut på lunchen, hur kan dom göra det?

Vet ni vad hennes mission var?
Jo, att vara otrevlig mot “kunderna” hon tog gärna sina kollegors bråk med gästerna.
Asssså, va????? Är det vanligt att dom bråkar med “kunderna”

Just det hon gillade att idiotförklara “kunderna” också. Detta var bara en lite bråkdel som hon hann snacka om under vår middag men jag är helt chockad av allt hennes skitsnack som jag var tvungen att utstå under denna middag.

När jag ätit klart vände jag mig om och la på mitt allra finaste leende och med min lenaste röst (trots förkylning) frågande jag gulligt vart hon jobbade.

Jag: -Förlåt, men vart jobbar du?
Tjej: -Mahalo svarade hon glatt
Jag: -Vart ligger det? Fortfarande supertrevlig ton
Tjej: -Odengatan 26, fortfarande i glad ton
Jag: – Tack, då vet jag vart jag aldrig någonsin ska gå med tanke på hur ni tar hand om era gäster, för det heter gäster på restaurang och inte kunder. Med en mindre trevlig ton, men med ett leende på läpparna
Tjej:-Öhhhhh, va? Inte så glad ton längre
Jag: -Ja, hade jag haft en anställd på min restaurang som hade dessa värderingar hade du fått sparken för längesen. Jag har jobbat restaurang i nästa 20 år och jag har aldrig hört nåt liknade. Dessutom så utan gäster har du inget jobb.
Kille: -Jaha men det är vi som lagar din mat, med en lite sån där kaxig ton fast man inte har nåt att vara kaxig över
Jag: -Nej, för jag kommer aldrig äta hos er (vad nu det har med saken att gör att dom vill bråka med gästerna)
Kille: -Jaha, tack för din åsikt, återigen med en lite sån där kaxig ton fast man inte har nåt att vara kaxig över
Jag: -Varsågod

Visste ni att Mahalo är ett hälsocafé, för mig som jobbat men träning i 20 år så är det lika med positiv energi, glada människor och att må bra. Inte som hon att söka bråk med gäster och gärna ta “fighterna” som kollegorna inte ville ha. Tänk att vara så negativ och ha sådana fördomar redan som ung. Tack och lov att jag är glad typ jämt och gillar service och älskar både mina kunder inom träningen och gäster jag hade på restaurangerna.

 

Det är slöseri med tid att vara sur och negativ

Kommentera