Hur rivstartar man sin vecka?

Jo, rivstartar gör man på detta sätt:

Jag ställer klockan på ca 5.30 på måndagsmorgon för att hinna få i mig nåt lätt i magen tillsammans med Bobbys Beauty Slim. Klockan 06 går jag går hemifrån för att 06.20 vara på plats utanför Barrys Bootcamp och möta upp min träningskompis för morgonen nämligen, Yasmina.

Jag hade ingen aning vad som väntade så var både spänd och nervös.

Kommer in i salen och möts av en high five av Jonathan som är morgonens instruktör. Han var trevlig och förstående att det var mitt första pass och att jag inte riktigt hade koll.

Jag startade passet på golvet och temat för dagen var armar och mage kombinerat med löpning på löpbanden. Man gör två stycken omgångar på golvet och två på löpbandet. Som jag skrev så startade jag på golvet och blev coachad genom övningarna vi skulle göra av Jonathan. Biceps, triceps och abs fick jobba i olika övningar.

Därefter var det bara att hoppa upp på löpbandet för att springa intervaller (jag som knappt sprungit sen jag bröt benet), tillbaka ner på golvet för runda två med styrka för att sen avsluta med löpintervallerna igen.

Peppingen av instruktören var grym, hög musik och en intensivt träning i ett rum med dämpad röd belysning gjorde att träningen blev effektiv och “enklare” att ta sig igenom. Med enklare så menar jag inte att träningen var lätt för det var den inte även om du såklart kan välja vilken nivå du vill lägga träningen på med hjälp av olika vikter och reglera löpbandet både i tempo och lutning.

Jag ser redan fram emot torsdagens pass och jag hoppas att träningsvärken lagt sig någorlunda tills dess.

Min instruktör Jonathan

Lite protein från deras bar efter träningen

Kommentera