Emma Thorsell

När ett företag går i konkurs – GO Adventure

Oviljan att hjälpa till – GO Adventure

Jag har köpt flera presentkort via en upplevelsesajt som nu tyvärr har gått i konkurs. Med det så förstår jag såklart att jag inte kommer få några pengar tillbaka eller att varken jag eller mina vänner/familj som jag köpt detta till kommer få göra några upplevelser. Fast efter lite mail så kommer vi få göra upplevelserna hos två av företagen (mer om dom i ett annat inlägg) men inte hos GO Adventure.

Jag kontaktar iallafall företagen som varit med på sajten och erbjudit sina upplevelser som jag köpt. För jag tänkte att dom måste ju tycka att det är tråkigt att kanske fler än jag blivit drabbade av detta som var sugen på att göra en upplevelse hos just dom.

När det företaget GO Adventure hörde av sig så kändes mer eller mindre som att dom idiotförklarar mig och dom var helt oförstående om vad jag menade. Jag var tydlig i från första början med att jag såklart förstod att dom inte kunde lösa in en massa värdecheckar från ett konkursbolag. Det jag mailade om var om vi kunde hitta ett alternativ som passade båda parter, dvs nöjd arrangör och nöjda kunder.

Jag tänker såklart om motsvarande hade hänt nåt av mina företag så hade jag såklart velat haft nöjda och glada kunder trots det tråkiga som hänt och hittat en lösning. Men alla företag funkar olika. Nu hittar jag ett annat ställe att göra en höghöjdsbana på, någon som har ett förslag på ett bra ställe?

Här var jag på andra höjder en en höghöjdsbana, Grand Canyon

kaffe på jobbet och Restaurang Remo