När ett företag går i konkurs – GO Adventure
Oviljan att hjälpa till – GO Adventure
Jag har köpt flera presentkort via en upplevelsesajt som nu tyvärr har gått i konkurs. Med det så förstår jag såklart att jag inte kommer få några pengar tillbaka eller att varken jag eller mina vänner/familj som jag köpt detta till kommer få göra några upplevelser. Fast efter lite mail så kommer vi få göra upplevelserna hos två av företagen (mer om dom i ett annat inlägg) men inte hos GO Adventure.
Jag kontaktar iallafall företagen som varit med på sajten och erbjudit sina upplevelser som jag köpt. För jag tänkte att dom måste ju tycka att det är tråkigt att kanske fler än jag blivit drabbade av detta som var sugen på att göra en upplevelse hos just dom.
När det företaget GO Adventure hörde av sig så kändes mer eller mindre som att dom idiotförklarar mig och dom var helt oförstående om vad jag menade. Jag var tydlig i från första början med att jag såklart förstod att dom inte kunde lösa in en massa värdecheckar från ett konkursbolag. Det jag mailade om var om vi kunde hitta ett alternativ som passade båda parter, dvs nöjd arrangör och nöjda kunder.
Jag tänker såklart om motsvarande hade hänt nåt av mina företag så hade jag såklart velat haft nöjda och glada kunder trots det tråkiga som hänt och hittat en lösning. Men alla företag funkar olika. Nu hittar jag ett annat ställe att göra en höghöjdsbana på, någon som har ett förslag på ett bra ställe?
One comment on “När ett företag går i konkurs – GO Adventure”
Tråkigt att du inte heller verkar förstå att du inte kan lämna in ett ogiltigt presentkort. Du har heller inte kommit med något förslag om vad vi skulle kunna få ut av att ni får lösa in detta. Företaget du har köpt av har gått i konkurs. Vi kan tyvärr inte ta ansvar för detta. Att baktala och ge negativa recensioner ger dig inte direkt några fördelar och det var väl lite det vi kände med dig när du ställde frågan. Om du hade gett något förslag på vad du ville erbjuda som så att säga alla skulle vinna på och inte bara du så vore det en sak men det kom ju aldrig något erbjudande? Eller är erbjudandet i själva verket ett hot om att inte säga något dåligt? Vi förstår dig inte riktigt. Det har du rätt i.
Och nu skriver du inlägg som detta och hoppas det ska gå dåligt för oss. Känns väldigt tråkigt att du blandar in oss i denna konkurs och din relation med upplevelsepresent.se som inte har något med oss att göra. Vi har både meddelat på vår Facebook och i andra kanaler att vi tar de personerna som var inbokade “free och charge” men vi tar inga nya.
Så tyvärr. Verkligen jättetråkigt för dig att ditt presentkort inte gick att nyttja men du måste vända dig dit där du köpt presentkortet. Vi hjälper gärna till så gott vi kan men det här sättet du gör på är verkligen inte snällt.