Shoppade hela morgonen, vad blev det?

Jag var uppe i ottan och shoppade

Idag hade jag ställt klockan på 07 för att vara på plats i Fältöversten vid 8:a tiden på morgonen. Detta eftersom att jag förstod att det skulle vara lång kö för att komma in på H&M. Anledningen till den långa kön just denna morgon var för att alla var på shoppinghumör. Varför? Jo, vi shoppade alltså kläder ifrån Moschinos samarbete med H&M.

Jag skulle nog inte åkt dit om det inte hade varit för att jag visste att dom skulle släppa lite hundkläder. Så det var den stora anledningen till mitt engagemang även om jag spanat in lite saker till mig själv också.

Det slutade på en kanske lite större nota än vad jag tänkt, men jag rycktes med i alla andras shoppinganda. När dom väl öppnade dörrarna klockan 09 så stod jag som kanske nummer 30 i kön och bakom mig hade jag nog ytterligare en 70-80 personer. Så det var ju bara att rycka det som kom i ens väg. Lite hängde jag tillbaka. Men detta fick följa med mig hem och jag är riktigt nöjd med mina köp.

Kan bli hösten nya favoritskor

Denna fanns det bara två av i butiken som jag var i och givetvis var dom borta när jag kom in. Men jag hittade en i skyltfönstret och den är numera min och får flytta hem till mig på tisdag.

Mysig hundpromenadströja

En matchande tröja till Molly

Halsband och koppel till Molly

Mollys nya höstjacka

och matte fick en matchande

Kanske inte egentligen riktigt min stil men jag vet garanterat att det kommer reta någon när vi är ute på tävling, promenad eller på träning och det gör det hela så värt att använda. Lika så att viss tittar lite snett på oss när vi kommer i matchande rosetter i håret på lydnadstävlingar.

Nya träningsstrumpor

En väska som jag är lite osäker på men såg att den var helt slutsålt så vill jag inte ha den så kan jag säkert sälja den på Tradera eller Shpock.

Vilken grej jag gjort idag, testade Heidi Penttilä vovve

Idag var det träningsdags

Vi tränar agility för Heidi Penttilä och henne har vi tränat för sedans första dagen som jag provade agility. Hon är absolut en av Sveriges mest framgångsrika tränare i agility. Dessutom är hon med i svenska landslaget i agility med flera av hennes hundar.

Idag hade jag och Molly en alldeles egen timma med Heidi i vanliga fall brukar vi vara två eller tre som delar på en timma. Det blir lite för jobbigt för hunden att springa en timma utan att vila, men med två eller tre stycken till så blir det en naturlig vila när någon annan kör med sin hund. Är du medberoende?

I helgen var jag dessutom på agilityläger, det var vårt första läger men kommer garanterat inte bli det sista. Så kul och extremt lärorikt.

Eftersom vi var själva idag så blev det en del prat och jag berättade även att jag numera står i kör för att skaffa mig en hund nummer två. På slutet av träningen frågade Heidi mig om jag ville testa en av hennes hundar.

Skräckblandad förtjusning, tackade jag ja

Men en skräckblandad förtjusning ville jag såklart det. Eftersom jag bara tränat med Heidi så har jag tagit efter många av hennes kommandon. Vilket betyder att hennes hund Vicky har i princip samma kommandon som min Molly. Så samtidigt som jag var livrädd att köra en av hennes hundar skulle det bli så spännande. Jag skulle få köra med en supersnabb hund som tränats av min tränare och lite större än Molly.

Vilken grej det var att testa Heidi Penttilä vovve!

Nu är jag mer peppad än någonsin för hund nummer två. För jäklar vad det gick, jag fick springa som aldrig förr, sååååå kul.

Jag står i kö för att förhoppningsvis få en tik i rasen Shetland Sheepdog och en färg som heter blue merle. En hund som jag tänkt att förutom att vara världens bästa familjemedlem, även skulle precis som Molly tränas och tävlas i både agility och rallylydnad.

Jag glömde fota hundarna idag på träningen så bjuder på en bild på Molly från en promenad i Hagaparken. Det är våran favoritpark i stan. Vill du läsa en blogg om bäst i test jämföra varor och tjänster?

Molly

 

Medberoende

När det luktar ända ner till porten

Vad var det som luktade?

När jag kom hem och öppnar porten i trapphuset så kände jag lukten av nystädat. Ganska snabbt inser att det kommer ifrån vår lägenhet och jag kan ju inte annat än bli lycklig.

Det har nämligen varit fyra ryska kvinnor hemma hos oss i nästan 6 timmar och städat, skoja inte att det är rent. Knappt jag vågar vara hemma för jag är rädd att smutsa ner. Synd att jag inte kan fota hur gott det luktar här hemma.

Men det jag ska göra nu är att krypa ner i den nydammsugna soffan och bara njuta.

Sängen var bäddad det är inte varje dag den är det här hemma, men det ska jag nog ta och börja med. Husmor städa slottsfru https://bethestaryouare.se/

Imorgon ska jag äntligen ska jag träffa honom

Nu ska jag få träffa han

Det känns som att det är hur längesen som helst som vi sågs. Jag menar vi brukar ju ses bra mycket oftare än vad vi gjort senaste tiden, jag tror inte att vi har sett sedans i maj det är snart ett halvår sen…..
För några år sen sågs vi varje dag eftersom vi jobbade ihop. När vi inte jobbade längre ihop så sågs vi iallafall minst en dag i veckan och nu alldeles för sällan vi ses.

Det är iallafall Peter jag ska träffa och jag längtar som tusan till kl 18 imorgon.

Men innan min dejt med Peter tänkte jag åka till Ikea för att köpa lite saker jag behöver. Dessutom ska jag köpa ett Telia kontantkort, vart hittar jag egentligen det? För inte har dom det på min 7 eleven iallafall.

Verkar vara en omöjlig uppgift för mig

Jag har försökt att köpa ett sånt kontantkort hur länge som helst. Jag behöver nämligen ett till en gps som jag köpt till Molly. Men det verkar tydligen vara en omöjlig uppgift för mig att få gjort, eftersom den funnits på min 2-do lista hur länge som helst. Det skulle vara en skräck om Molly skulle försvinna och på landet går hon ofta utan koppel. Men med en gps på sig så vet jag ju att jag skulle hitta henne.

Här gjorde vi en liten surprise till Peter på hans födelsedag

Biofood hade en tävling och jag vann

Biofood

Jag har så många favoriter bland alla produkter som Biofood har och häromdagen vann jag en tävling på Instagram. Vinsten var ett paket med rättvisemärkta produkter från deras sortiment.

Sedan tidigare är Tony Chocolonely en favorit hos mig, följer du min blogg så har du säkert läst flera inlägg om deras produkter och storyn bakom. Om du missat så hittar du ett inlägg HÄR och ett HÄR.

En dryck som jag älskar som också är rättvisemärkt är Little Miracles som jag Instagrammade om HÄR. Vill ni veta mer om Biofood och deras produkter hittar du dom på deras hemsida. Dom har förutom rättvisemärkta produkter även ekologiska, raw food, vegan och glutenfritt. Jag kan garantera att du känner igen flera av deras märken som dom har.

Rättvisemärkt

Varför ska man välja just rättvisemärkta produkter? Rättvisemärkt är en stämpel som produkter får som ser till att mänskliga rättigheter står i fokus. Alltså någon som man borde tycka ska vara självklart men tyvärr så är det inte så. När du köper Rättvisemärkt bidrar du till en bättre och friare tillvaro för både barn och vuxna i de fattigare delarna av världen.
För mig är det en självklarhet om alternativet finns att jag väljer just rättvisemärkt.

För att ni ska få en liten insikt i hur det funkar inom just kakaobranschen kolla in filmen längst ner. Jag vet att jag lagt in den flera gånger innan, men budskapet tycker jag är viktigt.

Min rättvisemärkta vinst

Jag hoppas att om Tonys choklad finns som alternativ i butiken och sötsuget smyger sig på att det kommer bli ditt självklara val. Min favorit är Tony’s Chocolonely Milk Chocolate Caramel Sea Salt, såååå god. Jag vet att dom finns på flera Hemköp för där köper jag dom. Plus att jag har sett dom på Espresso House och givetvis går det att köpa dom på nätet.

Swedish House Mafia, nu är biljetter köpta

Jag lyckades få tag i biljetter till Swedish House Mafia

För ett tag sedan släpptes biljetterna till Swedish House Mafia konserter i Stockholm och jag lyckades norpa två stycken. Det betyder att jag intar Tele 2 arena den 4 maj med typ resten av Stockholm, för att förhoppningsvis kolla på en grym konsert.

För trots att jag senaste åren besökt flera festivaler så har det varit efter deras tid och jag har alltså inte sett dom live någon gång. Så det ska verkligen bli superkul. Ska du också dit?

Dessutom bokade jag igår biljetter till festivalen ”Vi som älskar 90-talet” och jag känner på mig att det inte kommer bli den enda festivalen i sommar. Summerburst och ”Tillbaka till 80-talet” kommer säkert få besök. Sen får vi se vad sommaren bjuder på för fler festivaler som jag kommer vara sugen på att besöka. Jag har ju mina festivalexperter Bea och Johannes som jag brukar hänga med. Säger dom att jag ska med, så följer jag helt enkelt med. Eftersom då vet jag att festivalen är värt ett besök.

Här är ett inlägg från sommarens besök på Summerburst och här är ett från ”Vi som älskar 90-talet

Swedish House Mafia

Jaha, då får man redan nu börja tänka på hur grymma somrarna är och jag är inte ett dugg sugen på höst och vinter. Även om jag iof har en grym resa att se fram emot. För om 53 dagar, närmare bestämt på julafton drar vi ju till Miami för att sen åka på en kryssning till Kuba, Key West och Caymanöarna wop wop wop.

Kuba har jag längtat så efter att få besöka och Caymanöarna ska vara hur vackert som helst, jag hoppas på att kunna göra ett dyk när vi kommer dit.

Sol, semester, två nya resmål, upplevelser, shopping, middagar, bästa sällskapet av sambon och Marie.